Praktisk informasjon


På denne siden finner du generell praktisk informasjon om Bilia Cup 2018 som det er viktig at alle deltagende lag setter seg godt inn i før cupen.


Cupreglement alle klasser
  • Det forutsettes at alle lag gjør seg kjent med cupreglementet for Bilia Cup 2018.
  • Utover det spesifikke reglementet for arrangementet gjelder Oslo Fotballkrets reglement for barnefotball. 3'er cupen: Man spiller 3 mot 3 på små baner med små mål uten keeper. Kampene er korte, 10 minutter pr. kamp, og rundt hele banen setter man opp ett nett som gjør at ballen sjelden er ute av spill. Det er 4 spillere på hvert lag.
  • Last ned cupreglement for 7'er cup >>
  • Last ned cupreglement for 5'er cup >>

Turneringsregler klasse 13 år (åpent for 12 årklassen)
  • For klassene jenter og gutter 13 år med resultater (12 årsklassn kan delta her), tabeller og sluttspill gjelder ett eget turneringsreglement. Dette reglementet supplerer det ordinære cupreglementet for Bilia Cup 7'er, samt annen praktisk informasjon slik det fremkommer her på biliacup.no.
  • Last ned turneringsregler for klasse 13 år >>

Kampgjennomføring
  • 5'er og 7'er spillers med 1x25 minutter pr.kamp
  • 3'er kamper spilles med 1x10 minutter pr kamp
  • Alle lag spiller minimum 3 kamper
  • 7'er sluttspill spiller minimum 4 kamper
  • 3'er spiller minimum 5 kamper

Kamparenaer
  • Hovedarenaen for Bilia Cup 2018 er Østre Greverud kunstgress (ØGK). De fleste av kampene, aktivitetene og premieutdelingen foregår på denne arenaen. I tillegg benyttes Sofiemyr kunstgress (SKG) til deler av 7'er-cupen.
  • 5'er-cupen spilles i sin helhet på Østre Greverud kunstgress
  • Last ned arenakart ØGK for 7'er-cupen >>
  • Last ned arenakart SKG for 7'er-cupen >>
  • Last ned arenakart ØGK for 5'er-cupen >>

Hvor finner du arenaene?

Parkering og transport
  • Gode parkeringsfasiliteter på Østre Greverud kunstgress. Parkering kr. 50,-.
  • Alternativ parkering finnes på Greverud Skole.

Registrering av lag
  • Alle lag skal registrere sitt/sine lags ankomst i sekretariatet på Østre Greverud kunstgress senest 30.min før lagets første kamp. Dette gjelder for samtlige lag, selv om laglistene på forhånd er registrert/levert. Sekretariatet er lokalisert inne i Idrettshuset.
  • For lag som spiller sin første kamp på Sofiemyr kunstgress under 7'er-cupen (dvs. kamper satt opp med bane SKG 1,2 og 3 i kampoppsettet ) så må lagleder innom sekretariatet på Østre Greverud for å registrere sitt/sine lag før første kamp.

Fotografering
  • På våre diplomer benytter vi lagbilder, og alle lag må derfor fotograferes rett etter første kamp.
  • Fotografering finner sted i Bilia Cup teltet
  • For lag som spiller sin første kamp på Sofiemyr kunstgress (dvs. kamper satt opp med bane SKG 1,2 og 3 i kampoppsettet ) så må laget umiddelbart gå til fotografering etter ankomst på Østre Greverud kunstgress.

Premieutdeling
  • Premieutdeling finner sted rett i etterkant av lagets siste kamp, og gjennomføres i cupteltet på Østre Greverud kunstgress.

Fair Play
  • Husk gjennomføring av FairPlay-hilsen rett etter hver kamp.
  • Forøvrig ønsker vi å støtte opp om arbeidet for Fair Play og oppfordrer alle til å sette seg inn i NFF's Foreldrevettregler.
  • Last ned NFF's Foreldrevettregler >>

Dommere
  • Oppegård IL Fotball benytter mye ressurser på å utvikle gode dommere til barnefotballen. I den sammenheng ønsker vi å gjøre lagene oppmerksomme på at vi benytter Bilia Cup som praktisk trening i forbindelse med klubbens dommerutdanning.
  • Samtlige dommeraspiranter har gjennomført teorikurs i forkant, men for noen kan det være første gang de entrer en fotballbane som dommer. Vi ber derfor om forståelse for dette, og håper på god oppførsel både på og utenfor banen fra alle spillere, foreldre og trenerteam.

Kommentarer

JPC Mudo Follo Trykk Impuls Helse Sykkelboden Unibuss Rush Unil Lerøy VM Gruppen The Well Dr Oetker Follo Truckutleie Megazone Egon Gamle Tårnhuset Østfoldbadet AGA Sagtun KIWI Oppegård Axo Finans